Tuesday, August 25, 2009

Cabaran hari ke-3 dan Caramel Lazatku


Cabaran hari ney adalah menyediakan disert fervet ahli kuarge haku..iaitu caramel...atau name len nye 'karimah'...heheheee..
Actually abg long ngan k.nga haku dah minta haku wat kueh ney since kelmarin lagi..tapi hari ney baru aku akan tunaikan permintaan dey all uh..(tu pun setelah dipakse oleh mum haku)...
Tadi kol 1lebey ngan semangatnye haku masak gula hangus sebagai manisan yang akan dicurah keatas caramel tuh nanti..

Nak dijadikan cite proses nak membuat agak terbantut coz telo kat umah tak cukup..resepi yang haku nuntut dari mum ney memelukan 10 biji telo..seb bek tyme nak start buat wat tu haku dah wat spotchek n mendapati telo hanye de 3 biji je..agak hangen jugak laa..tapi ta jadi nak hangen cz ngenangkan pose..kene banyak besabar..dah tu dengan rela hati tepakse la haku kua untuk dapatkan telo di toko berhampiran..chess!

Setibenye diumah mmg semangat la haku memulakan aktiviti menghasilkan kueh caramel iney..berbekalkan kesabaran yang jitu dan minat yang mendalam terhadap disert yang satu ini, maka dengan hany kurang dari 60 minit caramel ini berjaye haku siapkan dengan cemerlang..(poyos sungguh ayat aku ney)...yahooooo!!!

Nah!saksikanla kelazatan hidangan juadah buka pose yang istimewa dari cegu diana..Actually kak nga haku bg 4 stgh bintang daripada 5 bintang untuk cabaran juadah buka pose haku tuk hari ney..mmg ley senyum bangge cz caramel haku telah bantai licin disambar oleh mereka yang memang cintakan makanan yang manis lagi men'diabetis'kan iney..(Jangan jadikan sebagai menu rutin kerana comfirm mengundang penyakit kencing manis)..Alhamdullillah..inilaa berkat klu wat sesuatu ngan penuh kasey sayang..gelak bangga...(muahahahahhaha)...

2 comments: