Monday, March 9, 2009

Salam Maulidur Rasul

Salam semua...selamat menyambut Maulidur Rasul.Hari ni Isnin 12 Rabiul Awal bersamaan dengan 1430 Hijriah..Maulidur Rasul adalah sambutan sempena mengingati hari keputraan Nabi junjungan kita Muhammad s.a.w..but da most important is adalah untuk kita sama-sama menghayati n mengingati kisah perjuangan dan pengorbanan baginda dalam berdakwah n memartabatkan agama Islam.

Satu artickle yang saya baru baca adalah.. tahu x korang sume kat Jeddah, Arab Saudi iaitu negara kelahiran Nabi junjungan kita x pernah pun diadakan sebarang sambutan apetah lagi peruntukan cuti umum bila tiba tarikh besar 12 rabiul awal setiap tahun.  Tapi korang sume jangan la berprangsa dan menuduh Arab Saudi seolah-olah x mengenang perjuangan dan pengorbanan Rasulullah kerana apa yang penting kita kat Malaysia yang berpeluang menyambut Maulidur Rasul kena la menyambutnya..

Haa..citer pasal sambutan Maulidur Rasul ni saya dah pon sambut kat sekolah hari Jumaat lepas.  Sambutan maulidur Rasul SMK Seri Manjung berlangsung dengan penuh sederhana tapi tetap 'meriah'. Yang buat meriah tu mightbe sebab ustaz yang bagi ceramah tu pandai buat joke bagi pelajar n cikgu2 yang dah ngantuk celik balik..n lagi satu yang kasi meriah adelah persembahan nasyid dari kumpulan nasyid SMK Sri Manjung..(sedap suara vocalis kumpulan nasyid tu)..=)..

Erm..ok la..tu je yang saya nak kongsi hari ni..salam..n chow..

No comments:

Post a Comment